Kontakt:

AteljEko är ett företag som syr upp och säljer barnkläder. AteljEko drivs av Linnea Bernhult, Sockenvägen 11 44139 Alingsås.

Vid frågor till AteljEko tveka inte att maila kontakt@ateljeko.se

Leveransvillkor:

När du handlar hos AteljEko ingår alltid moms i det aktuella priset, priset på produkten står alltid angivet bredvid produktbilden och anges i SEK. AteljEko säljer för närvarande endast sina produkter inom sverige.

AteljEko levererar varorna via posten, frakt tillkommer med 39 kr, vid köp över 1000 kr är det fraktfritt. Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar, vanligtvis skickas varan samma dag om beställning görs före kl 15.00. Görs beställning efter kl. 15.00 skickas varan kommande arbetsdag. AteljEko gör alltid sitt bästa för att hålla den uppskattade leveranstiden och för att du ska få din vara så snabbt som möjligt. Paketet ligger hos ditt ombud i ca 2 veckor. Hämtar du inte ut din leverans skickas paketet åter till AteljEko, ni debiteras då för kostnader på returfrakt och expeditionsavgift. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Ångrar du ditt köp och vill göra retur hämtar du ut ditt paket för att sedan returnera varan till AteljEko.

Det går bra att hämta din produkt hos AteljEko. Välj då alternativet “hämta själv” i kassan, ditt köp blir då fraktfritt. Vid alternativ “hämta själv” blir du kontaktad av AteljEko angående när det finns möjlighet att hämta varan. Vanligtvis vardagar mellan kl. 10.00-15.00.

Leveransstatus:

När AteljEko har mottagit din order skickas en orderbekräftelse till dig via mail. Kontrollera gärna skräpposten om du inte mottagit någon bekräftelse.

De produkter AteljEko visar i webbuktiken finns alltid i lager, plaggen är unika och det finns bara ett exemplar av varje plagg. Liknande exemplar kan förekomma. Är produkten redan beställd finns information bredvid produktbilden att “0 exemplar” är kvar.

Transportskada:

Vid transportskada har du ansvar att göra en anmälan om detta till AteljEko. Vi ber dig maila AteljEko så snabbt som möjligt efter att du upptäckt skada. Observera att du inte får använda den skadade varan samt behålla produktens emballage, så hela produktens emballage kan kontrolleras. Kontakt vid transportskada görs via kontakt@ateljeko.se.

Betalning:

För att köpa varor hos AteljEko måste du vara över 18 år, annars krävs målsmans tillstånd.

Betalning av varor görs via Payson Checkout 2.0 .  Du kan välja att betala köpet direkt med kort (Visa eller Mastercard) eller internetbank. Du kan även handla mot faktura och efter leverans välja att betala den via plusgiro, bankgiro eller enkelt med Swish alternativt välja delbetalning i 3-24 månader.

Ångerrätt/Öppet köp:

På AteljEko har du 30 dagars öppet köp, vilket innebär att när du har handlad ett plagg på AteljEko har du möjlighet att ångra köpet inom 30 dagar, dessa 30 dagar gäller från den dag du tagit emot varan. önskar du lämna tillbaka varan kontaktar du AteljEko via mail: kontakt@ateljeko.se

Du har rätt att byta till annan produkt eller ångra ditt köp inom 14 dagar. Vid byte eller returer kräver AteljEko att varan returneras i nyskick med eventuella prislappar och liknande intakta, väl skyddat så inte produkten skadas vid frakt. Önskar du byta en vara står AteljEko för returfrakten, kontakta då Ateljeko (kontakt@ateljeko.se). Ångrar du ditt köp och skickar tillbaka din vara betalas köpbeloppet tillbaka inom 7 dagar. Returnerade varor skickas till: Ateljeko Linnea Bernhult Sockenvägen 11  44139 Alingsås.  Kunden står för returfrakt.

Vid reklamationer eller missnöjen ska du alltid kontakte AteljEko  via mail kontakt@ateljeko.se. AteljEko värnar om kontakten med sina kunder och kommer göra allt för att rätta till problemet.

Integritetspolicy:

AteljEko vill att du ska känna dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter och beskriver därför detta nedan.

En personuppgift är en uppgifter om en person som direkt eller indirekt kan identifiera en fysiskt levande person. Exempelvis namn, adress, telefonnummer eller mailadress. En behandling av personuppgifter innefattar all hantering av personuppgifter till exempel insamling, registrering, lagring och vidarebefordring.

AteljEko, Linnea Bernhult Sockenvägen 11 44139 Alingsås ansvarar för behandlingen av dina personuppgifter och ansvarar för att behandlingen sker på ett lagligt och korrekt vis.

För att du ska kunna besöka AteljEkos webshop, köpa produkter eller kontakta AteljEko måste vi samla in och behandla personuppgifter om dig. AteljEko samlar in och behandlar personuppgifter om dig när du gör ett köp i webshopen eller på något vis har kontakt med AteljEko. Exempelvis via mail. Detta görs så AteljEko ska kunna koppla ihop er med det eventuella köp du har frågor om. AteljEko kan komma att behöva komma i kontakt med dig angående er order, exempelvis om det blivit någon förändring i den angivna leveranstiden.

För att AteljEko ska kunna tillhandahålla dig vissa tjänster och för att det ska vara möjligt att ingå avtal med AteljEko så krävs det att du tillhandahåller vissa personuppgifter till oss. Om du inte tillhandahåler de personuppgifter som är nödvändiga för att AteljEko ska kunna fullgöra sitt avtal med dig exempelvis vid leverans av varor. Du kan känna dig trygg med att AteljEko inte lämnar ut några personuppgifter om dig till obehörig.

De personuppgifter ateljEko samlar in och behandlar om dig i egenskap av kund som genomför köp är: Namn och personnummer, adress, telefonnummer och e-postadress, betalningsuppgifter.

Ateljeko kan komma att lämna ut personuppgifter om dig till tredje part för att fullgöra sitt åtagande mot dig som kund. Detta görs till leverantör av betaltjänster eller fraktbolag. Personuppgifter kan vidare komma att lämnas ut av oss om det är nödvändigt för att följa gällande lagkrav eller krav från myndigheter, för att tillvarata våra rättsliga intressen eller för att upptäcka, förebygga eller uppmärksamma bedrägerier och andra säkerhets- eller tekniska problem.

Ateljeko vill vara öppna med hur dina personuppgifter behandlas och vill du få insyn i hur dina personuppgifter behandlas har du rätt att begära information. Du har även rätt att begära att dina personuppgifter rättas om de är felaktiga. Du har även rätt att begära att AteljEko raderar dina personuppgifter som vi behandlar om uppgifterna inte längre är nödvändiga för de ändamål för vilka de har samlats in eller behandlats.